Gå til innhold
desember 16, 2010 / yazminheaven

Reklameprosjekt for Hetland vgs – KomKul

Deltakere: Mats, Helene og Ida (meg)

Jeg skal skrive kort oppsummering på hva vi har gjort fra begynnelsen til det ferdige resultatet.

Vi begynte med å planlegge filmen. Vi kom med ideer og forslag til hvordan filmen skulle bygges opp på. Vi diskuterte hele timen. Vi kom fram til en ide og brukte Helenes iPhone som kamera. I neste time slet vi med å komme videre med ideen og gikk rundt Hetland for å få inspirasjon. Det var da Mats kom på en annen ide, den gikk ut på å gjøre ironi av Hetland. Filmen hadde litt humor, slik at folk kan le av den. Vi gjennomførte ideen, og filmet alle scenene. Helene var dessverre syk de to siste gangene, så det var litt vanskelig for meg og Mats å organisere alle scenene og finne et bra redigeringsprogram. Heldigvis tok Helene til fornuften, og overførte alle filmopptakene fra sin iPhone på dataen og til en USB-minnebrikke, og sa at samboeren hennes skulle levere den til meg ved hovedinngangen. Slik ble det, så hadde vi fagdag i dette faget, så jeg og Mats satt og prøvde å finne ut av redigeringen. Dessuten var alle opptakene snudd til venstre, så Mats måtte hjelpe meg med å finne et program som kunne snu dem på riktig plass. Så kom jeg og Mats fram til at vi var nødt til å bruke den ganske så dårlige Windows Movie Maker. Men resultatet ble likevel vellykket.

God innsats, Mats og Helene! 😀

Legg igjen en kommentar